Az optimista feminista

Én emelem

Én emelem

Átmeneti állapot

2019. január 02. - Németh Annamária

Ezt a posztot valahogy úgy kéne megírnom, hogy jól jöjjek ki belőle. Nem fog menni.

Mindamellett, hogy a szingliség mennyi előnnyel jár, én is szeretnék kapcsolatot, igaz, nem minden áron.

Tudom, hogy a megoldást csak magamban találom. Ezért amikor nem láttam hol rontom el elmentem terápiába meg jó pár önismereti akármire. Biztos valami elakadás...

Az önismereti csoportok résztvevőinek kb. 80%-a nő, nem tudom a privát terápiában ez kiegyensúlyozódik-e...

Persze adok magamra... meg folyton tanulok is mert ilyen nyughatatlan a természetem. Ez valami női megfelelési kényszer, hogy próbáljuk tartani a minőséget?

Amit ma szinglinek nevezünk, azt régen vénlánynak hívták, aki pártában maradt, vagy özvegynek, esetleg megesett nőnek. Válás, szakítás nem volt. Ezek a nők a családjuk közelében maradtak, besegítettek a háztartásban, vagy cselédként, házvezetőnőként, tanítónőként... dolgoztak, vagy apácának mentek.

Amikor vége egy kapcsolatnak... miért is? Mert nem vagyunk egyenrangúak, mert megszégyenít, számon kér, megsértődik, vádaskodik, távolságot tart, nincs ideje, nincs intimitás... A legtöbben már szinte látjuk, a következővel végre mindörökké..., kiegészítjük egymást, családot alapítunk... Van, hogy már ez ad erőt a szakításhoz.

Aztán találkoztam az igazival. Persze nem. Belefutok valakibe, aki pár randi után eltűnik. Jobb is így. Aztán egy másikba, aki pár randi után közli, hogy nem szeretne becsapni, de nem szerelmes és csak rabolja az időmet. Még nem történt köztünk semmi, nem az esetem, gondoltam adok időt, hátha a belső értékei... Jobb is így. Egy másik verseket ír mindent elsöprő érzelmeiről, pedig csak egyszer láthatott valami megnyitón, de lehet, hogy nem ő volt. Vagy nem engem. Aztán találkozom vele, de előtte lebeszélem valakivel, hogy 9-re jöjjön értem, biztos ami biztos. Nincs rá szükség. A föld nyelte el, többé nem hallok a poétáról. Jobb is így.

Valakivel aztán randizni kezdek, aki papíron stimmel és kapcsolatot is szeretne. Velem. Egészen helyes fickó. De valamitől olyan mintha az apám lenne (nem az). Sebaj, biztos zavarban vagyok, pár fröccsel áthidalom, majdelmúlik. Állítólag idő kell, na meg a belső értékek... majdmegjönaszerelem. Vagy a tolerancia. Pár hónapig megy. Egyszer csak iszom egy-két rövidet is és kimondom: legyünkinkábbbarátok! Áll a bál. Jobb is így.

Kezdem elölről.

Néha becsúszik 1-1 kapcsolat, 1-3 évig kisebb nagyobb megszakításokkal együtt valakivel. Amikor közeledett úgy tűnt, elkezdődött, ő az... aztán valami történik, beszarik, eltűnik, megsértődik... kisfaszom. Vége. Ja nem, újrakezdjük... aztán elkezdünk járni de már én érzem, ez nem fog menni, valami elveszett közben. Talán a bizalmam. 

Közben folyamatosan arra készülök, hogy hamarosan vége ennek. Az energiám felét mintha a leendő családomra fordítanám. Olyan lakásba költözöm, 5 ajtós kocsival járok (tavalyelőtt összetörtem, már 3 ajtós van!). Nyaralást, hosszabb utazást nem tervezek előre, kizárt, hogy addigra is egyedül leszek... Ezeket nem mondom ki, csak tudom az összefüggést.

Közben újra és újra kérdezik, én nem szeretnék végre gyereket? 

Talán bennem van a hiba. Talán úgy kellene működnöm, hogy elsősorban gyermeket szeretnék és ehhez keresni a megfelelő párt, az apának valót, akibe emiatt a kvalitása miatt szeretnék bele. Talán az én iránytűm működik rosszul. Én elsősorban partnert keresek, társat. Akivel ha szeretnénk, lehetne gyerekünk. ...volna.

be_ka.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://enemelem.blog.hu/api/trackback/id/tr9614528496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

görcs 2019.01.02. 21:49:55

"Az önismereti csoportok résztvevőinek kb. 80%-a nő, nem tudom a privát terápiában ez kiegyensúlyozódik-e...

Persze adok magamra... meg folyton tanulok is mert ilyen nyughatatlan a természetem. Ez valami női megfelelési kényszer, hogy próbáljuk tartani a minőséget?"

Véleményem szerint, amig ilyen csunya gender előítéleteid vannak - világosan ki ugyan nem mondva, de éreztetve, hogy a ffiak véleményed szerint fosnak bele az önismeretbe és nem adnak magukra, - addig nem annyira csoda ha nem érted mi és miért történik körülötted. No offense though and keep it solving.

Németh Annamária 2019.01.02. 22:15:01

Szia "görcs", köszönöm a kommentet. Semmi esetre sem szeretnék bezáródni a mikrouniverzumomba.
Egészen biztos, hogy te jobban látod a férfi oldalt.
Ami az önismereti csoportokat illeti, tényleg sokkal több a nő. Mostanában a mozgás/tánc fókuszú csoportokban kicsit több pasi van, de még mindig kevesebb mint nő. Az is lehet, hogy ez a csoport terápiázós önmunka kicsit feminin dolog, a férfiak máshogy dolgoznak a megoldáson.

Ami viszont a fontosabb, hogy nagyon kíváncsi vagyok mi vinne közelebb bennünket - nőket és férfiakat is? Tehát például milyen impulzust hiányoltok a nők részéről?
(tudom, kritikát kaptok többet is a kelleténél)
süti beállítások módosítása